VVD blij met uitspraak Raad van State

2041

Het verplaatsen van supermarkt Aldi vanuit het centrum naar een plek aan de Heerenveenseweg nabij de spooronderdoorgang is terecht geweigerd door de gemeente Weststellingwerf. Afgelopen week deed de Raad van State hier uitspraak over.

Een van de speerpunten van het College van B&W in haar College programma is het versterken van het winkelcentrum van Wolvega. Hier wordt achter de schermen al hard aan gewerkt. Daar past het verplaatsen van een winkel in het centrum, in dit geval de Aldi, naar buiten het centrum niet bij. De VVD heeft dit destijds met steun van de ondernemersvereniging van Wolvega (WOW) nadrukkelijk bij het College onder de aandacht gebracht.

De Raad van State geeft nu aan dat het College hier terecht heeft gehandeld door geen medewerking te verlenen aan de verplaatsing.

Lees meer: https://www.lc.nl/friesland/weststellingwerf/Nieuwe-Aldi-aan-Heerenveenseweg-in-Wolvega-terecht-geweigerd-25393784.html