VVD wil camperplaatsen realiseren bij Driewegsluis

De VVD is voorstander van het ontwikkelen van camperplekken in onze gemeente. Deze manier van recreëren mag zich de snelst groeiende vorm van het hedendaagse toerisme noemen zowel in Nederland als in de ons omringende landen. Ook in ons verkiezingsprogramma hebben we hier aandacht voor gevraagd.

Steden en dorpen krijgen door het faciliteren van camperlocaties meer naamsbekendheid. Daarnaast wordt het recreatieseizoen verlengd en krijgen historische, culturele en landschappelijke aspecten meer aandacht. Ook de middenstand, instellingen en horeca hebben voordeel. Camperaars besteden in een gastvrije gemeente een aanzienlijk bedrag. Een opsteker voor veel ondernemingen en een verlenging van het vakantieseizoen.

Overnachtingslocaties voor campers vragen in principe maar weinig voorzieningen. Een camperlocatie met basisvoorzieningen, zoals stroom, water en sanitair volstaat. Deze voorzieningen zijn bij de Driewegsluis voor onze boottoeristen al aangelegd. De VVD zou graag zien dat hier ook een aantal camperplekken gerealiseerd gaan worden om naast de boottoeristen ook de camperaars als doelgroep aan te trekken in dat gebied. Het aanleggen van camperplaatsen kan extra inkomsten genereren en een opleving geven voor de plaatselijke horeca en lokale middenstand. Ons inziens zou dit relatief snel en goedkoop aangelegd kunnen worden.