De eerste auto……

Wolvega – De eerste auto ging maandagmorgen vroeg door de onderdoorgang Om den Noort in Wolvega. De ingebruikneming is eerder dan gepland. De werkzaamheden, uitgevoerd door Mobillis TBI, zijn tot nu toe voorspoedig verlopen waardoor het autoverkeer tijdens de feestelijke opening deze morgen al gebruik kon maken van de onderdoorgang. Na het welkomstwoord door burgemeester Gerard van Klaveren was er een korte vraaggesprek met de bestuurders en directie van de samenwerkende partijen.

DSC_1167

Gedeputeerde Johannes Kramer deelde mee dat in 2017 er viertreinen per uur rijden van Leeuwarden naar Zwolle, twee intercity’s en twee stoptreinen en dat die onderdoorgang ruim van te voren gereed is..

DSC_1170

Wethouder Jack Jongebloed duidde nog op de plannen om de Lycklamaweg en fietsverbinding rondom NS station te verbeteren en bedankte de omwonenden voor het geduld van de overlast. In het voorjaar worden de omwonenden nog uitgenodigd voor een bijeenkomst.

De officiële opening werd verricht door gedeputeerde Johannes Kramer en wethouder Jack Jongebloed. De komende tijd wordt nog verder gewerkt aan de aansluiting Heerenveenseweg en fietsverbindingen in en rondom de onderdoorgang.

DSC_1201

DSC_1195