Sportieve VVD fractie kuiert mee

Op 1 juni loopt de voltallige VVD-fractie mee in de Pieter Stuyvesant Kuiertocht. ‘Als VVD zetten we in op sport en beweging. Dit is goed voor de gezondheid van jong en oud. We vinden wel dat we dan ook het goede voorbeeld moeten geven,’ aldus fractievoorzitter Richard Bos. ‘Bovendien is het ook erg gezellig en leuk om vanuit De Blesse door onze mooie gemeente te kuieren met al die andere wandelaars.’

Stimuleren sport en bewegen
Door sporten en bewegen te stimuleren onder onze inwoners snijdt het mes aan twee kanten: jongeren blijven op gezond gewicht als ze veel bewegen en sporten, en ouderen zijn dan onder de mensen en blijven langer gezond en fit, waardoor de kans op ongelukjes zoals valpartijen afneemt. Dat bespaart niet alleen veel gedoe voor de betrokkene, maar ook zorgkosten. De Kuiertocht heeft dit jaar ook in het kader van JOGG-Weststellingwerf de slogan ‘Groente… Zet je tanden erin!‘ Onderweg wordt hier invulling aan gegeven.

Impuls voor toerisme en recreatie
‘We willen ook een impuls geven aan toerisme en recreatie in de gemeente. Een groot evenement als de Pieter Stuyvesant Kuiertocht met 2.500 deelnemers en heel veel lokale vrijwilligers is dan wel een geweldig visitekaartje,’ aldus Bos. ‘Daar wil je zelf ook deel van uit maken. Vandaar dat we met zijn allen meedoen aan de 9e editie alweer.’