VVD vraagt aandacht voor maaibeleid bij sportverenigingen in Weststellingwerf

De VVD in Weststellingwerf heeft bij monde van Ed de Vries aandacht gevraagd voor het gemeentelijk maaibeleid bij sportverenigingen in onze gemeente. De gemeente maait vele grasvelden van sportverenigingen. In contact met deze verenigingen is bij de VVD aangegeven dat velden op wisselende momenten in de week gemaaid worden. Dit betekent dat velden ook op maandag gemaaid kunnen worden. “Bij goed weer groeit het gras zo snel dat bij wedstrijden in het weekend het gras duidelijk aan de hoge kant is”, zo geeft Ed de Vries aan.

De VVD zou graag zien dat de sportvelden zoveel mogelijk aan het eind van de week gemaaid worden waardoor de wedstrijden die in het weekend plaatsvinden op een zo goed mogelijk veld gespeeld kunnen worden.

In antwoord op deze vraag heeft wethouder Jongebloed (VVD) aangegeven om naar een zo optimaal mogelijk maaischema te kijken. “Het zou mooi zijn als we sporters zoveel mogelijk op een biljartlaken kunnen laten spelen”, aldus Jack Jongebloed.